Camey Facebook
Camey Youtube
Camey Soundcloud
Single    /    Albumy    /    Artyści    /    Video
PIH

2000 ROK
JEDENSIEDEM – WIELKA NIEWIADOMA
W 2000r. na polskim rynku fonograficznym, nakładem wytwórni RRX, pojawiła się płyta nieznanego jeszcze wtedy zespołu Jedensiedem „Wielka Niewiadoma”. Zespół ten tworzyło dwóch białostockich emce Pih i Tymian. Materiał, który zaprezentowali, został bardzo dobrze przyjęty przez środowisko, na „Wielkiej Niewiadomej” można było zauważyć własny styl i niepowtarzalny klimat, który jest właściwy dla rapu Piha i Tymiana i będzie towarzyszył wszystkim późniejszym produkcjom tego pierwszego. Produkcją płyty zajął się DJ 600 VOLT, zaś w jednym z utworów refren zaśpiewała Reni Jusis. Szacuje się, że debiutancki krążek białostoczan rozszedł się w nakładzie około 14 tys. egzemplarzy (dokładne dane sprzedaży RRX nie są znane).
Wkrótce po debiucie, Piha i Tymiana zaczęto zapraszać do współpracy i można było usłyszeć ich na najlepszych w tamtym okresie produkcjach (m.in. kompilacje DJ 600 VOLT, Wzgórze Ya Pa 3, Paktofonika, Onar i O$ka). Z każdym kolejnym miesiącem widoczny był rozwój zespołu.
W 2001r. Hirek Wrona widząc zasługi Jedensiedem w budowaniu polskiej sceny hiphopowej zaprosił Piha i Tymiana na 38 Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu (pierwszą tego typu imprezę, na której zagościła rodzima hiphopowa muzyka). Mniej więcej w tym okresie nastąpił rozpad Jedensiedem. Od tego też czasu Pih zaczął nagrywać solowe projekty.

2002 ROK
PIH – NIE MA MIEJSCA JAK DOM
PIH – BOISZ SIĘ ALARMÓW… (PEIHA SOLO ALBUM CZ. I)
Solowa kariera Piha rozpoczęła się od maxi singla „Nie Ma Miejsca Jak Dom”, który rozszedł się w dość niespotykanym, jak na polski rynek hiphopowy, nakładzie 6 tys. egz. Chwilę później, również w 2002r. światło dzienne ujrzał longplay „Boisz Się Alarmów… (Peiha Solo Album Cz. I)”, jedna z najbardziej niedocenionych płyt w historii polskiego rapu. Żenująca promocja i dystrybucja plajtującej wytwórni (RRX) pogrążyła materiał Piha na płaszczyźnie komercyjnej, jednak został on bardzo doceniony przez hiphopową społeczność. Jedna z najbardziej autorytatywnych stron www.tylkokonkret.net wśród 10 punchlinów roku 2002 wymieniła 3 Piha. Flinstone, bardzo ceniony dziennikarz i jednocześnie zagorzały przeciwnik Piha, napisał: „…Boisz się alarmów?!/ Pe-i-ha solo album / piętnaście sekund przed końcem będziesz wpierdalać Valium – Pih w „Wiesz kto ma ogień” z albumu „Boisz się alarmów”. Wykrzyczany, ściśnieniowany wers białostockiego cynika. Rozpoczęcie rozgrywki, atutowym asem. Najmocniejsze otwarcie albumu w polskim hh.” Do współpracy nad tym krążkiem Pih zaprosił m.in. Wzgórze Ya Pa 3, Fenomen, Cameya, DJ 600 VOLT, Jajonasza, Bartosza (Endefis) i Chadę. Właśnie współpraca z tym ostatnim miała później zaowocować albumem Chada i Pih – O Nas, Dla Was.

2003 ROK
CHADA I PIH – O NAS, DLA WAS
Promujący ten album singiel „Zobacz Na Podwórko” szybko wskoczył na listę Viva Polska i nie spadał z czołowych pozycji przez długi okres. Była to dość nieoczekiwana sytuacja, ponieważ materiał tych dwóch emce miał raczej antykomercyjny charakter, jednak treść i przekaz celnie trafiały do odbiorców i przysporzyły Chadzie i Pihowi kolejnych wiernych fanów.
Od tamtej pory Pih nagrywał dwutorowo, solowe projekty oraz materiał z Chadą. W 2003r. Pih pojawił się m.in. na płycie Borixona (Wzgórze Ya Pa 3) oraz licznych kompilacjach, a także umieścił na www.hip-hop.pl utwór „2003”, który zapowiadał zbliżającą się kolejną solową płytę.

2004 ROK
PIH – KREW, POT i ŁZY
2004r. przyniósł Pihowi same sukcesy. Wraz z Chadą nagrał cover utworu „Moi Przyjaciele” z Repertuaru Oddziału Zamkniętego, który znalazł się na płycie byłego frontmana OZ, Krzysztofa „Jarego” Jaryczewskiego, „Vinyl”. Wraz z Odziałem Zamkniętym Chada i Pih zostali zaproszeni do programu Muzyka Łączy Pokolenia, gdzie wspólnie zagrali takie utwory jak „Party”, „Moi Przyjaciele” oraz „Zobacz Na Podwórko”. Duet białostockiego i warszawskiego emce stał się wkrótce dość rozpoznawalny i popularny. Do współpracy nad „Kodex II – Proces” zaprosili Chadę i Piha najbardziej rozchwytywani producenci ostatnich dwóch lat Magiera i LA (WhiteHouse).
W lipcu Pih podpisał z Camey Studio kontrakt na 3 kolejne solowe płyty. Pierwsza, „Krew, Pot i Łzy”, ukazała się w październiku 2004r. Można na niej było usłyszeć całkiem nowe brzmienie w polskim rapie. Produkcją zajął się m.in. Szyha, Jajonasz, Teka, Camey, Waves i Magiera. Wśród gości znalazł się Mes, Pezet, Pyskaty Skurwiel, Lerek, Hst, Gutek, Fenomen, MyNieMy, Siloe, Dwie Asie, D.W.A. oraz Chada. Z płyty pochodzą dobrze znane utwory „Nigdy Już Nie Wróci”, „Cokolwiek”, „Zaklubować Się Na Śmierć” i „Otwórz Do Mnie Ogień”.

2005 ROK
2005 rok to dla Piha przede wszystkim liczne koncerty promujące „Krew, Pot i Łzy” (m.in. Gorzów Wlkp., Gliwice, Cieszyn, Września, Wrocław, Warszawa, Opole, Łódź, New York, New Jersey, Koln, Achen), beef z c&s (utwory „Prosto W Twarz”, „Co!!!”, „Nie Wiesz Co Spotka Cię Jutro”) oraz praca z Pyskatym Skurwielem nad albumem Skazani Na Sukcezz oraz kolejną solową płytą. W 2005r. ukazują się na www.hip-hop.pl takie utwory jak „2004” i nagrana wspólnie z Chadą i Pyskatym Skurwielem „Osiedlowa Piękność”. Pih udziela się także na płycie Rudego MRW w utworze „Chlamy”, Nowatora w „Otwórz Te Drzwi”, na kompliacji Road Hip Hop 2005 – Skazani Na Sukcezz – „Ten Balet” oraz na Rap Eskadra 3 – Camey Squad – „Powiedz Jak To Jest”.

2006 ROK
SKAZANI NA SUKCEZZ – NA LINII OGNIA. LP ten promowały 2 utwory: „Szukaj Mnie Na Projektach” oraz „Na Linii Ognia”. Single oprócz teledysków doczekały się również wydawnictwa na winylu.

 
 
Copyright © 2013 Camey Records
Camey Records




plain html




log.txt